- USB Network Joystick — драйвер для USB Джойстика
- Информация о программе
- Описание
- USB Network Joystick
- Описание
- Назначение
- Дополнительный функционал
- Universal Serial Bus (USB)
- Common USB client driver reference
- Programming Guide
- Headers
- Deprecated functions, IOCTL requests for all USB drivers
- Kernel-Mode IOCTLs
- User-Mode IOCTLs sent by applications and services
- Dual-role controller driver reference
- Dual-role controller driver programming guide
- Dual-role controller driver headers
- Emulated host controller driver reference
- Emulated host controller programming guide
- Emulated host controller headers
- Function class driver reference
- Function class driver headers
- USB function controller client driver reference
- USB function controller client driver programming guide
- USB function controller client driver headers
- Filter driver for supporting USB chargers
- Filter driver for supporting USB chargers programming guide
- Filter driver for supporting USB chargers headers
- Host controller driver reference
- Host controller driver programming guide
- Host controller driver headers
- Type-C driver reference
USB Network Joystick — драйвер для USB Джойстика
Информация о программе
Описание
USB Network Joystick – универсальный USB-драйвер, позволяющий подключить к ПК любые геймпады, в том числе USB джойстики, которые ранее не распознавала система. Драйвер устанавливается на компьютер и, помимо основной функции, заменяет менеджер входящих устройств.
Софт предназначен для версии Windows 7 более ранних систем, которые не умеют автоматически «подтягивать» установочные файлы для новых устройств. USB Network Joystick – популярный драйвер для геймпада, который необходимо устанавливать только после подключения джойстика. В таком случае программа автоматически идентифицирует устройство и подключит его к игре. Следует обратить внимание, что программа не производит настройки раскладки джойстика, для этого понадобится использовать другое ПО.
Важной особенностью USB Network Joystick является возможность отключения и включения отдельных джойстиков. После установки программы, на рабочем столе появится ярлык менеджера устройств для быстрого запуска ПО. В режиме реального времени можно дополнительно изучить состояние устройства и его ключевые характеристики.
Что ещё умеет софт:
- может подключать к ПК устройства, которые поддерживают только подключение DirectInput;
- заменяет основные задачи менеджера устройств;
- установка происходит быстро и в автоматическом режиме;
- подходит для любой операционной системы;
- доступно бесплатное скачивание программы.
USB Network Joystick
Описание
USB Network Joystick — это драйвер для синхронизации подключенных джойстиков, которые функционируют на компьютере с OS Windows. Софт является универсальным и позволяет подключать геймпады от разных создателей периферии. Все геймпады определяются, как новое оборудование и настраиваются в автоматическом режиме.
Программа «оживит» многие контроллёры, которые не работают в обычном режиме и не показывают данные во вводе XInput (только DirectInput). Программа обеспечивает подключение геймпадов, которые не распознаются OS Windows при подключении.
Драйвер срабатывает после подключения контроллёра к компьютеру. Вы можете подсоединить игровые геймпады и прочие контроллёры разных производителей. Софт работает, как менеджер подключенных устройств. После инсталляции драйвера ваш геймпад автоматически распознается на компьютере.
Назначение
На новой сборке OS Windows 10 все драйверы можно установить автоматически, используя специальный менеджер. Вам не придётся искать программное обеспечение для подключенного геймпада, используя сеть.
Если у вас старая система «система» или OS Windows 7, тогда вам придётся инсталлировать необходимые драйвера самостоятельно. Воспользуйтесь этим софтом и установите все драйверы для неопознанного контроллёра.
Любое устройство, геймпады и джойстики в том числе, определяются системой после установки соответствующего драйвера. Перед инсталляцией драйвера обязательно отключите геймпад.
После правильной установки драйверов и подключения контроллёра вы увидите его в системе и сможете играть. Эта программа не поддерживают настройку раскладки и прочих параметров. Воспользуйтесь сторонним софтом вроде MotioninJoy или PPJoy.
Дополнительный функционал
Программа управляет включением и выключением геймпадов, находящихся в списке. После инсталляции драйвера на рабочем столе OS Windows появится ярлык к его возможностям.
Используя этот менеджер, вы управляете доступом к контроллеру. Его функции позволяют активировать и деактивировать устройство, а также проверить его состояние и технические параметры.
Universal Serial Bus (USB)
This reference section describes the driver programming interfaces that are included in the Windows Driver Kit (WDK). The programming interfaces are used for developing drivers that interact with USB devices, host controllers, connectors. These include export functions that the drivers can call, callback routines that the driver can implement, I/O requests that the driver can send to the Microsoft-provided USB driver stack, and various data structures that are used in those requests.
For the programming guide, see Universal Serial Bus (USB).
Common USB client driver reference
A Windows Driver Model (WDM)-based USB client driver can call functions to communicate with the Microsoft-provided USB driver stack. These functions are defined in Usbdlib.h and the client driver requires the Usbdex.lib library. The library gets loaded and statically linked to the client driver module when it is built. A client driver that calls these routines can run on Windows Vista and later versions of Windows.
Programming Guide
Headers
Deprecated functions, IOCTL requests for all USB drivers
These functions have been deprecated.
- USBD_CalculateUsbBandwidth
- USBD_CreateConfigurationRequest
- USBD_Debug_LogEntry
- USBD_GetUSBDIVersion
- USBD_ParseConfigurationDescriptor
- USBD_QueryBusTime
- USBD_RegisterHcFilter
These I/O requests have been deprecated or reserved for internal use.
USB client drivers must not use these I/O requests:
- IOCTL_USB_DIAG_IGNORE_HUBS_OFF
- IOCTL_USB_DIAG_IGNORE_HUBS_ON
- IOCTL_USB_DIAGNOSTIC_MODE_OFF
- IOCTL_USB_DIAGNOSTIC_MODE_ON
- IOCTL_USB_GET_HUB_CAPABILITIES
- IOCTL_USB_HCD_DISABLE_PORT
- IOCTL_USB_HCD_ENABLE_PORT
- IOCTL_USB_HCD_GET_STATS_1
- IOCTL_USB_HCD_GET_STATS_2
- IOCTL_USB_RESET_HUB
Kernel-Mode IOCTLs
USB client drivers can receive or send any of the following I/O requests in kernel mode:
User-Mode IOCTLs sent by applications and services
USB client drivers receive these user-mode I/O control requests at the kernel level:
Dual-role controller driver reference
A USB driver for a dual-role controller can behave as a host controller or a function controller depending on the hardware to which it is connected. These controllers are common on mobile devices and allow for connections to PCs, as well as USB peripherals like keyboards and mice. A mobile device can behave as a peripheral when it is connected to a PC, allowing you to transfer files between your PC and the mobile device. In that scenario, the controller on the device operates in the function role. Conversely, the controller can operate in the host role when connected to USB peripherals like storage drives, keyboard, mice.
One of the main responsibilities of a driver for a dual-role controller is to switch between those two roles, tearing down the previous role’s device node and loading the device node for the new role. When writing the driver, use the WDF class extension-client driver model. For more information about the WDF class extension-client driver model, see Ursdevice.h.
Dual-role controller driver programming guide
For information about enabling a Windows system for USB dual-role support, see USB Dual Role Driver Stack Architecture.
Dual-role controller driver headers
Emulated host controller driver reference
Windows drivers can present non-USB devices as emulated USB devices. By using the WDF class extension-client driver model, you can write a driver that translates USB-level constructs (reset, data transfers) to the actual underlying bus by using the hardware’s interface. The class extension and the client driver represent an emulated host controller with a root hub that is capable of presenting an attached device to the system as an USB device.
- USB device emulation class extension (UdeCx). This is an in-box driver included Windows 10.
- The client driver is written by an IHV/OEM. This driver is referred to as the UDE client driver.
The driver pair loads as the FDO in the host controller device stack. The UDE client driver communicates with Udecx by using a set of methods and event callback functions to handle device requests and notify the class extension about various events.
Emulated host controller programming guide
Emulated host controller headers
Function class driver reference
A USB function class driver implements the functionality of a specific interface (or group of interfaces) on the USB device. The class driver handle requests issued by user mode services, or it can forwards requests to USB function class extension (UFX) and its function client driver. Certain class drivers are included in Windows, such as MTP and IpOverUsb. Windows also provides a generic kernel-mode class driver, Generic USBFN (GenericUSBFn.sys). If a particular interface or functionality is not provided by a system-supplied driver, you might need write a function class driver. The class driver may be implemented as a kernel-mode driver by using Windows Driver Frameworks (WDF). Alternatively, you may implement it as a user-mode service. In that case, your class driver must be paired with the system-supplied class driver, Generic USBFN. For example, the MTP class driver runs as a user-mode service that transferring files to and from the device.
Function class driver headers
USB function controller client driver reference
The USB function client driver is responsible for implementing a function controller-specific operations. The client driver communicates with the USB function class extension (UFX) module to handle endpoint data transfers, USB device state changes (reset, suspend, resume), attach/detach detection, port/charger detection. The client driver is also responsible for handling power management, and PnP events.
USB function controller client driver programming guide
USB function controller client driver headers
Filter driver for supporting USB chargers
Write a filter driver that supports detection of chargers, if the function controller uses the in-box Synopsys and ChipIdea drivers. If you are writing a client driver for a proprietary function controller, charger/attach detection is integrated in the client driver by implementing EVT_UFX_DEVICE_PROPRIETARY_CHARGER_SET_PROPERTY, EVT_UFX_DEVICE_PROPRIETARY_CHARGER_RESET, and EVT_UFX_DEVICE_DETECT_PROPRIETARY_CHARGER.
Filter driver for supporting USB chargers programming guide
Filter driver for supporting USB chargers headers
Host controller driver reference
The USB host controller extension is a system-supplied extension to the Kernel-Mode Driver Framework (KMDF). Within the Microsoft USB Driver Stack Architecture, UCX provides functionality to assist a host controller client driver in managing a USB host controller device. The client driver handles hardware operations and events, power management, and PnP events. UCX serves as an abstracted interface to the rest of the Microsoft USB 3.0 stack, queues requests to the client driver, and performs other tasks.
If you are developing an xHCI host controller that is not compliant with the specification or developing a custom non-xHCI hardware (such as a virtual host controller), you can write a host controller driver that communicates with the UCX class extension.
Host controller driver programming guide
Host controller driver headers
Type-C driver reference
Windows 10 introduces support for the new USB connector: USB Type-C. You can write a driver for these scenarios: